VA Eindhoven E-Like met boxer

Hoe je je Instagram-account koppelt in Facebook Meta Business Suite voor computers

Voordat je aan de slag gaat

De stappen hieronder zijn alleen van toepassing als je je Instagram-account wilt koppelen in Meta Business Suite voor computers.

  1. Je hebt een Instagram-account nodig voor je bedrijf. Maak een Instagram-account als je er nog geen hebt.
  2. Controleer of je de Facebook-pagina hebt geselecteerd die je wilt koppelen aan Instagram.
  3. Als je een andere Facebook-pagina wilt selecteren, klik je op het vervolgkeuzemenu linksboven in je zijbalk. Selecteer vervolgens het Facebookpagina-account dat je wilt koppelen aan een Instagram-account.

Ga naar Facebook

1. Klik op je foto, rechtsboven en ga daarna naar instellingen en Privacy.

2. Klik daarna op Instellingen.

3. Klik in de linkerkolom, onder instellingen, op gekoppelde accounts.

4. Klik daarna op Instagram.

5. Klik op Account koppelen. Er wordt een nieuw venster geopend.

6. Als je bent aangemeld bij Instagram, kan er aan je worden gevraagd dit account te koppelen. Als dit niet het account is dat je wilt koppelen, klik je op Van account wisselen. Voer vervolgens je aanmeldgegevens in.

Als je tweestapsverificatie hebt ingeschakeld, wordt er gevraagd om je beveiligingscode in te voeren. Klik vervolgens op Bevestigen.

Zodra je een Instagram-account hebt gekoppeld aan je Facebook-pagina, kun je de activiteit van je bedrijf op Facebook en Instagram rechtstreeks beheren.

Je kunt nu bijvoorbeeld berichten plannen, reageren op chatberichten en opmerkingen, advertenties maken en statistieken bekijken voor zowel Facebook als Instagram. Dit kan je helpen tijd te besparen en maakt het eenvoudig om je bedrijfsaanwezigheid vanaf één plek te beheren.

Plannen van berichten in Meta Business Suite

  • Voor het inplannen van je berichten op Facebook en Instagram, ga je naar Meta Business Suite en selecteer “Planner” (alleen op zakelijk account).

  • Klik op de dag dat je je bericht wilt inplannen.

  • Selecteer de dag en het tijdstip

  • Geef aan of het bericht alleen in Facebook moet komen of ook op Instagram en/of groepen door vinkjes te zetten

  • Selecteer je foto bij “foto toevoegen”

  • Schrijf je tekst bij tekst

  • Klik onder je bericht op locatie (2e van links) en voeg locatie toe

  •  Wil je je bericht ook op Instagram inplannen, zet dan het schuifje naar rechts bij “bericht aanpassen voor Facebook en Instagram”

  • Klik dan op Instagram

  • Zet onder je bericht max. 30 hashtags. (pas op! een bericht op Instagram mogen maar 2200 tekens hebben)

  • Plan, bij planningsopties de datum voor Instagram (plaats hem nóóit tegelijkertijd, liever 1 of 2 weken of maand verder)

  • Klik op plannen

Strategische social media maken in veel minder tijd.

Stel je voor dat je niet langer hoeft te worstelen met het bedenken van de perfecte post. Kost het maken van content voor de socialmediakanalen je veel te veel tijd, gebeurt het vooral ad hoc en zou je er veel meer mee willen doen, maar kom je er gewoon niet aan toe?

Wat als jij, met deze methode, maar liefst 5 verschillende posts maakt en jou bericht op AL je kanalen krachtig inzet in veel minder tijd?

Mijn naam is Elike van de Kerkhof en als Online Zichtbaarheidsexpert help ik vrouwelijke ondernemers, die hun passie voor honden inzetten in hun coaching, met consistente online zichtbaarheid op een manier die jij zelf prettig vindt, in minder tijd, maar wel volgers en potentiële klanten oplevert.

Wat als ik je vertel dat je die kostbare tijd kunt besparen en tegelijkertijd je socialmediastrategie naar een hoger niveau kunt tillen?

Ik leer jou mijn manier van strategische content maken, zodat je in 1,5 uur tijd voor 3 maanden content hebt voor al jouw kanalen.

Wil je meer weten? Ga naar doelgerichte content in minder tijd

Neem afscheid van de marketingstress en kies voor een toekomst waarin jij je kunt concentreren op wat jj het beste doet.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.