Blog Pinterest E-like

10 Redenen om Pinterest in te zetten als marketingtool.

Pinterest is een krachtige marketingtool wat veel verkeer naar jouw website kan opleveren, maar Pinterest is nog vrij onbekend bij veel ondernemers. Ondernemers zitten meer op Instagram, Facebook of Linkedin om hun online zichtbaarheid te vergroten en nieuwe klanten te vinden.

Pinterest is geen social media kanaal zoals Instagram, Facebook of Linkedin. Je hoeft hier niet dagelijks op te zitten, reacties te plaatsen en te liken. Pinterest is meer een visuele zoekmachine. De 3e zoekmachine na Google en youtube.

Velen kennen Pinterest wel, maar gebruiken Pinterest om een recept te zoeken, of inspiratie bij een nieuw huis te krijgen. Je gaat zoeken naar antwoorden, tips of geinspireerd te worden. Zo kunnen jouw klanten geinspireerd worden bij jouw bedrijf of jouw webshop.

 

Hieronder de 10 redenen waarom jij Pinterest inzetten interessant is voor jouw bedrijf:

 

1. Pinterest is een visuele zoekmachine

Pinterest is een zoekmachine, net als Google en Youtube. Met google zoek je op woorden, met youtube op muziek of video en met Pinterest op afbeeldingen.

2. Bij elke pin een link naar je website

Facebook en Instagram willen geen linken op hun site, omdat de lezer dan van hun site weggaat. Pinterest wil dit juist wel. Op Pinterest worden mensen aangetrokken door de pin. De aantrekkelijke afbeeldingen en de tekst die er op staat en goede zoekwoorden. De korte omschrijving die op een pin staat maakt mensen nieuwsgierig en zorgt dat ze doorklikken op de link die erbij staat. Een link naar jouw website, met een blog of een product.

3. Veel verkeer naar je website

Omdat iedere pin linkt naar je website, levert Pinterest je veel website bezoekers op. Meestal link je naar een blog of product. Je wil dat ze zich inschrijven en op jouw emaillijst komen of dat ze een product of dienst van je kopen.

4. Je hoeft niet elke dag te reageren op social media

Pinterest is geen social media kanaal zoals Instagram, Facebook of Linkedin. Je hoeft niet te reageren, te liken en een band op te bouwen. Op social media zijn zoveel regeltjes en je mag geen link delen. Op Pinterest moet je juist een link delen en je hoeft niet te reageren naar anderen

5. Mensen zijn gericht op zoek

Omdat mensen heel gericht op zoek gaan op Pinterest, zijn ze eerder bereid om actie te nemen. Het is dus al een warm publiek. Mensen zijn op zoek en vinden jou die een oplossing biedt voor hun probleem. Ze zijn sneller bereid om actie te nemen als ze een pin van jou zien en hierop doorklikken. Het is dus makkelijker om iets te verkopen op Pinterest. Dat is ook een van de grote voordelen van Pinterest.

6. Een pin heeft een lange levensduur

Op Facebook of Instagram is de zichtbaarheid van je post slechts een paar uur. Hij verdwijnt al snel naar onderen op de tijdlijn. Een pin heeft een lange levensduur. Pinterest geeft hem als suggestie of doordat ze iets zoeken in het zoekveld. Daardoor blijft je content vindbaar en kan dit maanden of zelfs jaren later nog steeds veel website bezoekers en klanten opleveren.

7. Pinterest is gratis

Door Pinterest op de juiste manier in te zetten, krijg je een groot bereik en het is helemaal gratis. Dus voor meer bereik, meer bekendheid, meer mensen op je emaillijst en meer verkeer naar je website en daardoor meer klanten, kan je deze gratis tool inzetten

8. Pinterest kost je minder tijd dan Social Media

Reken eens uit hoeveel tijd je bezig bent met Social Media. Eerst het bedenken wat je gaat delen. Het schrijven van een bericht, het maken of zoeken naar een bijpassende afbeelding. Het inplannen van het bericht. Daarna nog het reageren op berichten, het liken en de interactie zodat ze je gaan leren kennen. Met Pinterest maak je een blog. Daaruit ga je heel veel pins maken, zoekt een afbeedling erbij en pakt de juiste zoekwoorden en plan ze in. Geen interactie op anderen.

9. Je hebt een groot bereik met Pinterest

Met Social Media is je bereik niet zo groot. Hooguit 5 % van de gebruikers zien jouw content. Met Pinterest bereik je meer mensen met jouw content. Mensen die ook geïnteresseerd zijn in dat onderwerp omdat ze hier heel bewust naar zoeken. Door opvallende afbeeldingen te pinnen en de juiste zoekwoorden mee te geven in de pin titels en beschrijving, vallen ze bij de Pinterestgebruikers op, slaan ze jouw pin op of gaan ze naar jouw website.

10. Hoge conversie

Gebruikers op Pinterest zoeken niet op een merk, maar zoeken op een dienst of produkt. Gebruikers hoeven jou dus nog niet te kennen, maar zoeken naar een dienst of produkt wat jij aanbiedt. Omdat mensen heel gericht op zoek gaan naar oplossingen op Pinterest, zijn ze eerder bereid om actie te nemen. Het is dus al een warm publiek. Ze zijn dus sneller bereid om actie te nemen als ze een pin van jou zien en hierop door te klikken. Het is dus makkelijker om iets te verkopen op Pinterest. Dat is ook een van de grote voordelen van Pinterest.

E-like VA

Social media uitbesteden of zelf doen?

Zelf doen scheelt gewoon geld. Het is vaak een eenmalige investering in de cursus en daarna kost het niets meer. Misschien een update na een tijdje, maar geen maandelijkse kosten. Je hebt telkens weer inspiratie nodig om zelf iets nieuws te verzinnen. Je hebt er soms gewoon even geen zin in, of je hebt even helemaal geen inspiratie en je slaat dan een dagje over, of twee, of drie….

Het kost je tijd om regelmatig of elke dag weer een bericht te maken en te plaatsen. Ook in vakanties of tijdens ziekte verwachten je klanten iets van je te zien.  Als je even niet zichtbaar bent geweest vergeten ze je en kan je weer opnieuw een relatie op gaan bouwen. Het kost ook extra tijd om iets uit te zoeken, hoe was het ook al weer?

Uitbesteden: Een doorlopende investering in jouw bedrijf

Het kost geld om je social media uit te besteden, dat is een doorlopende investering in je bedrijf. Per maand wordt je een bedrag in rekening gebracht.

Een Virtual Assistant (VA) maakt jouw berichten, zowel de teksten als de bijpassende afbeeldingen en plant ze voor je in. Er gaat denkwerk aan vooraf om de beste berichten te maken.

Een VA heeft ervaring en weet na verloop van tijd precies welke post precies werkt en welke minder. Zij leest de statistieken en stuurt bij. Ze past een strategie toe en werkt toe naar gebeurtenissen in jouw bedrijf: een webinar, een workshop, een blog, een lancering.

Een VA heeft nooit zoveel kennis van jouw bedrijf als jij zelf. Als je je social media gaat uitbesteden, stuur je de foto’s en informatie naar jouw VA. Dan kan zij dat bericht plaatsen met jouw input. Ze kan je niet alles uit handen nemen. Het is afhankelijk van jouw input. Zij heeft jouw foto’s en informatie nodig om berichten te maken. Zo blijf je betrokken bij jouw marketing. Je gaat het samen doen.

Social media verandert telkens, het kost tijd om al die veranderingen bij te houden. Een VA houdt zich op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op social media gebied. Zij volgt zelf nog regelmatig cursussen en leert telkens bij. Social media beheer is dan ook een vak.

Ondernemers besteden al snel ongeveer 14 uur per week aan social media. Het scheelt gewoon tijd om een VA in te schakelen die jouw Social Media verzorgt. Tijd die jij liever aan je bedrijf wil besteden, of aan je familie. Je hebt het al druk genoeg. Per maand wordt je een bedrag in rekening gebracht. Maar vergelijk het uurloon van jezelf eens met het uurloon van een VA. In die tijd kan jij weer andere dingen doen.

Een cursus volgen en zelf doen of uitbesteden heeft beide voor en nadelen.

blog social media checklist

Social Media Checklist

Zit jij dagelijks op Social Media te kijken en scroll jij maar een beetje over de tijdlijn. Je bent zo een half uur verder en eigenlijk heb je nog niet alles gelezen.

Zie je de meeste reacties op je berichten niet? Heb je dat interessante bericht gemist en heb je niet gereageerd op je volgers naar aanleiding van jouw laatste post?

Met deze checklist ga je heel bewust jouw Social Media kanalen bekijken en heb je ook een strategie.

Social Media checklist

E-like content tips

70 Tips voor content voor Social Media

Iedereen heeft wel eens van die dagen waarop je je afvraagt wat je nu weer moet posten. Dan ontbreekt elke inspiratie. Met deze  tips kan je voorlopig weer even vooruit.

  1. Achter de schermen. Laat zien waar je mee bezig bent. Toon hoe het er bij jou in je bedrijf of je leven aan toegaat. Hoe je aan het werk bent met of voor klanten (let op: als hij/zij op de foto staat, vraag toestemming). Laat zien wat je in je vrije tijd doet.
  2. Geef tips. Laat zien dat jij de expert bent. Geef tips waar jouw doelgroep iets aan heeft en meteen toe kan passen.
  3. Interactieve post. Stel open vragen. Vragen waarop mensen reageren.
  4. Motivatie en inspiratie. Geef een quote waar mensen over na moeten denken. Waarin ze zich herkennen.
  5. Voordelen, resultaten en effecten. Welke voordelen er zijn met wat je doet. Welke resultaten je behaald en wat het effect is.
  6. Maak een pol. Laat ze kiezen uit enkele opties
  7. Stel vragen. Welk boek neem je mee naar een onbewoond eiland, wat is jouw grootste miskoop.
  8. Deel een persoonlijk verhaal. Vertel hoe je ondernemer bent geworden, waar jij mee geworsteld hebt.
  9. Maak een instructiefilm, waarin je uitlegt hoe een bepaalde tool werkt.
  10. Wat gebeurt er in de wereld. Begin ergens een discussie over.
  11. Zet een andere ondernemer in het zonnetje.
  12. Vertel wie je bent
  13. Vertel wie wie of wat jou inspireert.
  14. Deel jouw missie of kernwaarden.
  15. Deel een review van een klant.
  16. Houd een interview met een collega ondernemer of klant
  17. Vertel wat jouw dagelijkse routine is of hoe jij bepaalde dingen aanpakt.
  18. Vertel over een bepaalde situatie en vraag hoe jouw volger dit aanpakt.
  19. Vraag de mening van je volgers over een onderwerp (bijvoorbeeld de titel voor je blog, de kleur van je Ebook cover of welke foto ze mooier vinden).
  20. Vertel wat er vandaag of deze week op jouw to-do lijst staat.
  21. Vertel iets over een weggever die je hebt om deze extra in de spotlight te zetten.
  22. Deel jouw favoriete tools of producten die je gebruikt.
  23. Vertel iets over je hobby’s en laat meer zien over jou als persoon
  24. Deel een actie of promotie.
  25. Benoem de pijnpunten en vertel hoe jij erbij kunt helpen.
  26. Deel bepaalde dagen, zoals halloween, dierendag, wintertijd enz.
  27. Maak een video
  28. Deel een practische tip
  29. Beantwoord een FAQ
  30. Feiten & fabels over je vak
  31. Deel een interessant blog
  32. sneak preview hoe je iets doet
  33. Veelgemaakte fouten
  34. Persoonlijke dingen
  35. Boek dat je nu leest
  36. Wat je doet in je vrije tijd
  37. Je hobby
  38. Je bucketlist
  39. je guilty pleasure
  40. Deel quotes om je volgers te inspireren
  41. Deel jouw verhaal
  42. Deel je WHY
  43. Deel jouw resultaten van een project
  44. Deel iets waar je trots op bent
  45. Deel feitjes over jezelf
  46. Maak een leuke quiz
  47. Vertel over een nieuwe klant
  48. Deel een leuke ervaring
  49. Deel impressies over je aanbod en producten
  50. Deel als je naar de kapper bent geweest voor/na
  51. Deel je to-do lijst
  52. Deel trainingen/events die je bezoekt
  53. Zet een andere ondernemer in het licht
  54. Laat zien waar je werkt
  55. Deel een review die je hebt gekregen
  56. Een diploma die je hebt behaald
  57. Als je jarig bent
  58. Als je x-jaar ondernemer bent
  59. Jouw succes/overwinning van die week
  60. jouw grootste fout
  61. Vraag jouw doelgroep hoe ze over bepaalde dingen denken.
  62. Vraag jouw doelgroep waar ze geïnteresseerd zijn
  63. Vraag je doelgroep om feedback
  64. Deel goede blogs
  65. Interview een andere expert
  66. Deel een inspirerend instagram-account
  67. Vraag jouw doelgroep naar bepaalde ervaringen
  68. Vertel als je iets hebt gewonnen
  69. Deel foto’s van je rustmomenten (kop thee of een wandeling)
  70. Deel een sfeerimpressie van je werkdag

automatische reacties business suite

Hoe je automatische reacties instelt

Wanneer je een automatische reactie inschakelt voor een specifieke gebeurtenis, krijgen mensen sneller een reactie van je bedrijf wanneer ze interactie met je Facebook-pagina of Instagram-account hebben voor die gebeurtenis. Dit kan je tijd en moeite besparen bij het beheren van de communicatie van je bedrijf op Facebook en Instagram.

Automatische reacties instellen:

  1. Klik op Postvak IN in je linkerzijbalk.
  2. Klik op Automatische reacties.
  3. Schakel automatische reacties in of uit door op de schakelaar te klikken. De optie is blauw als deze is ingeschakeld en grijs als deze is uitgeschakeld.
  4. Klik op een automatische reactie die je hebt ingeschakeld. Klik aan de rechterkant op de knop Bewerken om je bericht aan te passen. Opmerking: je kunt persoonlijke elementen toevoegen, zoals de voornaam, achternaam of volledige naam van de persoon om het chatbericht aan elke klant aan te passen. Je kunt ook de link naar je Facebook-pagina toevoegen zodat mensen worden teruggeleid naar de pagina van je bedrijf.
  5. Klik op de knop Voorbeeld in Messenger rechtsboven om te kijken hoe je automatische chatbericht eruitziet in een daadwerkelijk gesprek.
  6. Klik rechtsboven op de blauwe knop Opslaan voordat je afsluit.

Je kunt je automatische reacties op elk gewenst moment bewerken, als je je bericht wilt wijzigen of een automatische reactie wilt in-/uitschakelen.

 

Website E-like, PDF escape invulbaar maken

PDF invulbaar maken met PDFEscape

Strategische social media maken in veel minder tijd.

Stel je voor dat je niet langer hoeft te worstelen met het bedenken van de perfecte post. Kost het maken van content voor de socialmediakanalen je veel te veel tijd, gebeurt het vooral ad hoc en zou je er veel meer mee willen doen, maar kom je er gewoon niet aan toe?

Wat als jij, met deze methode, maar liefst 5 verschillende posts maakt en jou bericht op AL je kanalen krachtig inzet in veel minder tijd?

Mijn naam is Elike van de Kerkhof en als Online Zichtbaarheidsexpert help ik vrouwelijke ondernemers, die hun passie voor honden inzetten in hun coaching, met consistente online zichtbaarheid op een manier die jij zelf prettig vindt, in minder tijd, maar wel volgers en potentiële klanten oplevert.

Wat als ik je vertel dat je die kostbare tijd kunt besparen en tegelijkertijd je socialmediastrategie naar een hoger niveau kunt tillen?

Ik leer jou mijn manier van strategische content maken, zodat je in 1,5 uur tijd voor 3 maanden content hebt voor al jouw kanalen.

Wil je meer weten? Ga naar doelgerichte content in minder tijd

Neem afscheid van de marketingstress en kies voor een toekomst waarin jij je kunt concentreren op wat jij het beste doet.

Schermafbeelding 2020-09-23 om 11.35.09

Pinterest

Wat als je elke maand duizenden tot tienduizenden nieuwe mensen naar je website kunt trekken?

Wat als je in een paar maanden tijd je inkomsten kunt verdubbelen ? En dan ook nog helemaal gratis

Dat kan allemaal met Pinterest.

Nu hoor ik je denken: Pinterest?

We kennen Pinterest allemaal als een tool waar je uren zoet kunt zijn. Leuke ideeën kan doen voor de inrichting van je huis. De nieuwste kapsel kan zien, leuke quotes en de lekkerste recepten. Maar wist je dat je Pinterest ook heel goed zakelijk in kunt zetten?

Wat is Pinterest eigenlijk?

Pinterest is een wereld vol ideeën, informatie en inspiratie. Het is een soort online prikbord, waar je afbeeldingen en artikelen kunt vinden en kunt opslaan op je eigen borden. Daarnaast kun je ook zelf beeldmateriaal delen – door het rechtstreeks te uploaden of door het van je eigen of een andere website naar Pinterest te pinnen.

Je kunt Pinterest zien als een visuele online zoekmachine. Een soort grote catalogus vol met inspirerende afbeeldingen.

Veel mensen denken dat Pinterest een sociaal medium is, maar dat is het juist niet. Er is geen interactie. Nee, mensen gaan naar Pinterest voor informatie. Mensen willen geinspireerd worden. Ze willen oplossingen voor een bepaald probleem. Ze gaan zoeken en komen zo op je website uit. Pinterest is een zoekmachine. Het is dus ook heel belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt.

Wanneer je meer verkeer naar je blog wilt trekken of meer (digitale) producten wilt verkopen, is het dus absoluut de moeite waard om met Pinterest aan de slag te gaan.

Pinterest is niet alleen voor grote bedrijven, maar is ook geschikt voor webshops, bloggers en ondernemers

Pinterest zakelijk inzetten

Wanneer je echt succes wilt behalen met Pinterest is het belangrijk dat je precies weet hoe het medium werkt en wat het je kan opleveren.

Voordat je met Pinterest aan de slag gaat, moet je weten wat je er precies mee wilt bereiken. Wil je meer verkeer naar je blog trekken? Nieuwe klanten binnenhalen? Een community creëren? Producten verkopen?

Denk na over de doelen die je met je blog of bedrijf wilt behalen en bedenk vervolgens hoe Pinterest je kan daarbij kan helpen.

Omdat je mensen niet naar je website wilt trekken, puur om mensen naar je website te trekken. Je wilt potentiële klanten en betrokken volgers aantrekken. En je wilt die mensen vervolgens op je website houden en doorverwijzen naar je diensten of producten, zodat ze ook daadwerkelijk inkomsten gaan opleveren.

  • Zorg ervoor dat je website aantrekkelijk en duidelijk is.
  • Zorg ervoor dat er minimaal twintig goede artikelen op je website staan. Houd bij het schrijven van deze artikelen ALTIJD je doelgroep in gedachten, want dat zijn de mensen die je wilt aantrekken.toggl-pinterest-blog-E-like
  • Zorg ervoor dat je een goed systeem hebt, waarbij je mensen niet alleen naar je artikelen trekt, maar ze ook doorverwijst naar je producten of nieuwsbrief.

 

Voordelen van Pinterest

  • Pinterest brengt direct verkeer naar je website
  • Pinterest pins hebben een hele lange levensduur
  • Je mag producten delen op Pinterest
  • Pinterestgebruikers hebben een koopintentie
  • Niet alleen nieuw berichten zijn interessant, maar ook oude berichten
  • Terwijl het organische bereik van Facebook blijft dalen, het algoritme van Instragram elke week verandert en tweets maar even zichtbaar zijn, hebben pins geen houdsbaarheidsdatum. Hierdoor kunnen pins die al jaren oud zijn nog steeds verkeer naar je website trekken.
  • Mensen hoeven je niet te volgen om je afbeeldingen te kunnen zien; wanneer je volgers jouw pins repinnen, verschijnt de pin ook in de feed van hun volgers. En wanneer je goede zoekwoorden gebruikt, verschijnen je pins ook in de zoekresultaten. Met andere woorden: zelfs met een handjevol volgers op Pinterest kunnen je pins viraal gaan en veel verkeer naar je website opleveren.
  • Je kunt je website claimen. Dat geeft extra mogelijkheden voor een betere vindbaarheid en zichtbaarheid.

Bij iedere pin die je plaatst is extra informatie over jou te zien, zoals je profielfoto en je naam, dus het vergroot je bekendheid.

 

Pinterest Marketing

Pinterest marketing is het promoten van je producten en/of diensten op Pinterest. Dit doe je door content van je website naar Pinterest te pinnen. Concreet betekent dit dat je afbeeldingen bij je artikelen en/of producten maakt en die vanaf de desbetreffende pagina naar Pinterest pint. Wanneer mensen vervolgens op je pin klikken, worden ze meteen doorgestuurd naar de pagina waar de afbeelding vandaan komt.

Als mensen Pinterest gebruiken om naar informatie of producten te zoeken, dan is elke pin die jij de wereld in slingert eigenlijk gewoon een gratis advertentie voor je bedrijf.

En met de juiste strategie kun je ervoor zorgen dat die pins, die gratis advertenties, door honderden, duizenden en zelfs tienduizenden mensen gezien worden.

Dat betekent wel meteen dat af en toe een leuk plaatje uploaden niet genoeg is. Net als bij Google draait het bij Pinterest allemaal om zoekwoorden. Wanneer je Pinterest succesvol wilt toepassen, moet je daarom met SEO aan de slag gaan en zoekwoorden in je profiel, borden en pins zetten.

Met een goed plan van aanpak en het opzetten van de juiste strategie zorg je voor meer verkeer naar je website.

Er is heel veel bereik mogelijk, mits je gebruikmaakt van een goed strategisch plan. Denk hierbij aan de hoeveelheid pins die je per dag moet plaatsen, het soort afbeeldingen, welke doelen je hebt en of je goed gebruikmaakt van zoekwoorden.

Wanneer je grote resultaten wilt behalen met Pinterest is alleen een goede strategie niet genoeg; je hebt ook een sterke basis nodig. Dat betekent dat je in ieder geval een goede website, fantastische content en een goed doorverwijzingssysteem moet hebben.

Conclusie

Pinterest is voor een hoop bedrijven echt van toegevoegde waarde als marketingtool. Steeds meer mensen maken gebruik van Pinterest. Wanneer je als bedrijf goed gebruik weet te maken van Pinterest, krijgt je website een enorme boost, meer verkeer en meer aankopen.

Heb je hier hulp bij nodig? Neem contact met me op voor het maken en plannen van jouw pins. Samen maken we een strategies plan voor meer bezoek aan jouw website.

E-Like voorkom spam

Voorkom SPAM

Voorkom dat e-mails als spam worden gemarkeerd

Als je merkt dat jouw e-mailberichten niet altijd aankomen bij de ontvanger, dan zou spamrating de oorzaak kunnen zijn. Om te zorgen dat jouw belangrijke berichten bij de ontvanger terechtkomen, is het belangrijk een zo laag mogelijke spamrating te krijgen.

Wat is spamrating?

Door middel van spamrating kunnen spamfilters passerende mails beoordelen op hun betrouwbaarheid. Een spamfilter doet dit door strafpunten toe te kennen aan een e-mail. Hoe meer strafpunten, hoe hoger de spamrating. Op basis daarvan kan de mail in de spamfolder van de ontvanger belanden.

Goede basis

Een e-mail zonder onderwerp ziet er vaak al verdacht uit. Daarom is het belangrijk altijd een onderwerp in te vullen. Natuurlijk zijn er woorden die je moet vermijden zoals ‘virus’ en ‘gratis’. Ook een correct e-mailadres als afzender is onmisbaar. Want waarom zou je een mailtje krijgen waar je niet op kunt reageren? Een persoon vindt dit al verdacht, een spamfilter dus ook.

Inhoud van de mail

De woorden die je moet vermijden in het onderwerp, kun je ook het beste vermijden in het bericht zelf. Een mail moet er verder correct uitzien. Dat wil zeggen een nette opmaak, niet teveel uitroeptekens, hoofdletters en onnodige spaties.

Als je een nieuwsbrief verstuurt in html, is het verstandig deze ook als tekstversie aan te bieden. Dit verlaagt je spamrating en je maakt je nieuwsbrief leesbaar voor iedereen, dus ook voor klanten zonder html-ondersteuning in hun e-mailprogramma. Vergeet niet dat je in een tekstversie de links volledig uit moet schrijven (bijvoorbeeld www.hostnet.nl).

Afbeeldingen

Het gebruik van afbeeldingen vraagt om meerdere aandachtspunten:

  • hoeveelheid;
  • combinatie met tekst;
  • bestandsnaam;
  • opvulafbeeldingen.

Het aantal afbeeldingen in een mail dient altijd te worden beperkt om de spamrating laag te houden. Daarnaast is het verstandig om een afbeelding altijd te voorzien van begeleidende tekst.

De naam van een afbeelding kan ook zorgen voor een hogere rating. Lange omschrijvende bestandsnamen zijn wellicht logischer, maar zorgen wel voor een hogere rating dan een korte naam zoals ‘1.jpg’. De naam die je eigenlijk in gedachten had, kun je altijd nog meegeven in de alt-tag van de afbeelding.

In sommige gevallen is het noodzakelijk het bericht ‘op te vullen’ met afbeeldingen, zodat de opmaak netjes is. De zogenaamde spacer werd voorheen vaak ‘spacer.gif’ of ‘pixel.gif’ genoemd. Omdat ook deze termen een hoge rating veroorzaken, is het verstandig een andere (korte) bestandsnaam te gebruiken.

Html(5)-tags

Probeer het gebruik van html-tags zoveel mogelijk te voorkomen. Plaats bijvoorbeeld geen DIV-tag, wanneer een paragraaf al volstaat. Daarnaast worden html5-tags nog niet door alle mailservers herkend, waardoor jouw spamrating onnodig verhoogd kan worden.

Vermijd over het algemeen het gebruik van bestanden en scripts waarvan de inhoud niet kan worden gecontroleerd door het spamfilter. Hiermee bedoelen we embedded video’s en het gebruik van JavaScript, Flash, iframes en formulieren.

SPF

Sender Policy Framework (SPF) is een protocol waarmee je aangeeft welke servers namens jouw domeinnaam e-mail mogen versturen. Veel spamfilters controleren op de aanwezigheid van een SPF-record. Je doet er dus goed aan om een SPF-record in te stellen voor jouw domeinnaam in te stellen.

Spamrating controleren

Om zelf de spamrating van je berichten te controleren, kun je een spamchecker installeren voor je browser. Deze kan echter ook al aanwezig zijn in jouw e-mailprogramma. Op https://www.mail-tester.com/ kun je ook eenvoudig de spamrating van je mail testen.

 

Bron: Hostnet

email in spam, E-Like

SPAM

Het komt steeds vaker voor dat een email in de SPAM terechtkomt.

Je zit op een mail te wachten of iemand vraagt waarom je niet op haar mail gereageerd hebt en als je dit dan nakijkt blijkt hij in de SPAM (junkmail) terecht gekomen te zijn.

Sommigen van dezelfde persoon komen wel gewoon in jouw emaillijst en dan een keer niet.

Als de ontvanger aangeeft dat de mail niet ongewenst is, komt de mail voortaan weer in de inbox terecht.

Je kunt dit (deels) verhelpen door de afzender aan jouw contacten toe te voegen.

 

Gmail.

Ga met je muis op de afzender staan. Er opent dan een venster. Klik hier op aan contacten toevoegen.

 

 

 

 

 

 

 

Hotmail

In hotmail moet je het e-mail adres toevoegen aan je lijst van veilige afzenders:

  1. Als de email in de map ongewenst terecht is gekomen markeer deze dan eerst als ”niet ongewenst”.
  2. Klik op de opties knop (tandwiel icoontje) rechts bovenin je beeld. Er opent dan een menu. klik hierin op ”meer e-mail instellingen”.
  3. Klik vervolgens op ”veilige en geblokkeerde afzenders” (onder het kopje ”ongewenste e-mail voorkomen”)
  4. Klik op ”Veilige afzenders”.
  5. Type of plak no-reply@afsprakenapp.nl in het invoergedeelte en klik ”aan lijst toevoegen”.

 

Microsoft Outlook

  1. Als de email in de map ongewenst terecht is gekomen markeer deze dan eerst als ”niet ongewenst”.
  2. Klik op de opties knop (tandwiel icoontje) rechts bovenin je beeld. Er opent dan een menu. klik hierin op ”meer e-mail instellingen”.
  3. Klik vervolgens op ”veilige en geblokkeerde afzenders” (onder het kopje ”ongewenste e-mail voorkomen”)
  4. Klik op ”Veilige afzenders”.
  5. Type of plak no-reply@afsprakenapp.nl in het invoergedeelte en klik ”aan lijst toevoegen”.

Mail

  1. Selecteer in Windows Mail een bericht en klik erop met de rechtermuisknop.
  2. In het snelmenu kiest u voor Afzender toevoegen aan map met contactpersonen. De naam en het mailadres van uw contactpersoon zijn nu opgeslagen.
Of klik onderaan op contacten
ad to contacts of ad to list
Persoonlijke URL aanpassen in LinkedIn

Persoonlijke URL aanpassen in LinkedIn

Als je een LinkedIn account aanmaakt krijg je automatisch een standaard URL. Dit is de regel die in je browser staat:
Een standaard LinkedIn-URL ziet er heel raar uit met je naam en een hoop cijfers erachter.
Omdat je deze URL toch vaak opgeeft (visitekaartjes, je website en in je e-mailhandtekening), staat dit onprofessioneel.
Het is mogelijk om een persoonlijke URL te maken.
Zo kan je deze heel makkelijk aanpassen:


Op je computer:


Bovenaan je LinkedIn-homepagina klik je op je pictogram
Klik daarna op Profiel weergeven.
In de rechterbalk klik je op Openbare profiel en URL bewerken
Klik onder ‘Aangepaste URL bewerken’ in de rechterbalk op het potloodje
Voer het laatste gedeelte van je nieuwe aangepaste URL in (geen spaties).
Daarna klik op Opslaan.

Op je telefoon/tablet

Tik op je profielfoto.
Blader naar het gedeelte Contact en persoonlijke gegevens en tik op het pictogram Bewerken.
Tik op de pagina Contactgegevens bewerken op je persoonlijke profiel-URL.
Tik onder het gedeelte URL bewerken op het pictogram Bewerken de URL van je openbare profiel.
Voer het laatste gedeelte van je nieuwe aangepaste URL in.