E-like tijd besparen

Contentbatching, een slimme strategie om tijd te besparen

Wat is content batching?

Met Content batching werken we veel efficiënter en doelgerichter. Dan focussen we ons een bepaalde tijd volledig aan één specifieke taak. Met ander woorden dat je (social media) content creëert in blokken.

Welke voordelen heeft content batching?

Content batching bespaart je heel veel tijd.

Een belangrijk deel van de benodigde tijd voor het maken van content, gaat zitten in het maken van de afbeelding, het creëren van de content. Eerst ga je bedenken wat je gaat posten, je gaat inspiratie opdoen, je werkt het idee uit, maakt er een afbeelding bij en je plant het in voor Social media.
Als je per bericht dit allemaal doet, moet je het proces telkens opnieuw starten. Hoe meer content je ineens maakt, hoe meer tijd je kunt besparen met content batching.

Je bewaakt je strategie

Een ander belangrijk voordeel van content batching is dat deze manier je helpt om je aan je eigen aanpak te houden. Als je Social media content op verschillende momenten en onder hoge tijdsdruk maakt, kan het zijn dat je content een brij aan losse posts, video’s of artikelen wordt. Er is dan geen logische lijn of duidelijk doel meer in te herkennen. Content batching helpt dat je content planmatig bedenkt en vooruit werkt, waardoor je niet meer afgeraffelde content plaatst.

Je zorgt dat je regelmatig zichtbaar bent

Content creatie schiet er vaak bij in. Dan heb je geen tijd of geen zin en slaat het gewoon een keertje over. Maar heel eerlijk: de kans is klein dat het bij die ene keer blijft, als je Social media en content niet gestructureerd gaat aanpakken. Content batching voorkomt dat probleem, doordat je een vast moment plant waarop je met content bezig bent.

Werk voor je contentmarketing met een contentkalender

Het werken met een contentkalender geeft richtlijnen aan jouw contentmarketing, dus tijdbesparing. Het geeft je een richting waar jouw berichten over moeten gaan.

Zelf behandel ik maandelijks een onderwerp en gebruik thema’s voor mijn Socialmediakanalen, zoals inspire, educate, convince en entertain.

Hoe werkt contentbatching?

Je hebt een Social media strategie waarbij je weet welke content je gaat maken. Je kunt bv werken met thema’s.

  • Plan een vaste dag of halve dag in je agenda

Afhankelijk van de hoeveelheid content die je wilt maken, plan je dit moment dagelijks, wekelijks of hooguit maandelijks en blokkeer deze periode, zodat je dit ook zeker doet

  • Bepaal de planning en bedenk je ideeën

Bepaal je onderwerpen en bedenk de ideeën. Stel je wekker op een kwartier en schrijf in dat kwartier zoveel mogelijk ideeën op waar je content over kan maken.

  • Maak de content (voor zover dat al mogelijk is)

Probeer je content al zoveel mogelijk uit te werken. Schrijf je blogartikel en maak hier een aantal Social media post van.

  • Maak er een afbeelding bij

Maak een visual of zoek een foto bij die past bij jouw content.

  • Plan je content in

Plan je content direct in. Plan je social media posts in voor de hele week of de hele maand.

 

Wat heb je nodig voor content batching?

De tools die je helpen om vooruit te werken.

Een contentkalender die je helpt met jouw social media.

Een planningstool waar je je content in kunt plannen.

Bv  de tool Canva om mooie visuals te maken.

Waar moet je op letten bij content batching?

Het is een fijn gevoel om te weten dat je een week of maand vooruit gewerkt hebt met behulp van content batching. Maar het is belangrijk om flexibel te blijven. Niet alle content is tenslotte vooruit te plannen. Bijvoorbeeld inhakers en actueel nieuws.

Daarnaast moet je natuurlijk je berichten blijven volgen en reageren op reacties, interactie aangaan, vragen beantwoorden en je community activeren.

Denk er ook aan om eens in de zoveel tijd je statistieken te analyseren, zodat je de resultaten in een volgende sessie kunt meenemen om nóg betere content te maken.

Facebook E-like VA met hond

Rollen toewijzen in Meta Business Suite voor computers

Voordat je aan de slag gaat

Je moet de beheerder van je pagina zijn om rollen te kunnen toewijzen.

Ga naar Facebook

1. Klik op je foto, rechtsboven en ga daarna naar instellingen en Privacy.

2. Klik daarna op Instellingen.

3. Klik in de linkerkolom, onder instellingen, op nieuwe pagina-ervaring.

4. Klik vanaf je pagina op Beheren en vervolgens op Paginatoegang.

5. Klik naast Mensen met Facebook-toegang op Nieuwe toevoegen.

6. Klik op Volgende, typ de naam of het e-mailadres van de persoon die je Facebook-toegang wilt geven en klik vervolgens op de naam van de persoon.

7. Hier kun je ervoor kiezen de persoon Facebook-toegang met volledige of gedeeltelijke controle te geven:

– Facebook-toegang met gedeeltelijke controle geven: scrol omlaag en klik op Toegang geven.

– Facebook-toegang met volledige controle geven: scrol omlaag, klik op om deze persoon volledige controle te geven en klik vervolgens op Toegang geven.

8. Typ je Facebook-wachtwoord en klik op Bevestigen.

De persoon ontvangt een e-mail waarin hij of zij de uitnodiging kan accepteren om toegang te krijgen tot je pagina.

Iemands toegang tot een pagina verwijderen in Bedrijfsmanager

Stappen om de toegang van iemand tot een pagina te verwijderen in Bedrijfsmanager:

  1. Open Bedrijfsinstellingen.
  2. Klik onder Accounts op Pagina’s.
  3. Selecteer een pagina.
  4. Beweeg de muisaanwijzer over de naam van de persoon die je wilt verwijderen.
  5. Klik op de prullenbak.
  6. Klik op Bevestigen.

Als je een persoon wilt verwijderen van je pagina en van eventuele aan die pagina gekoppelde Instagram-accounts, volg dan stappen 1-4. Klik vervolgens op Verwijderen. Klik op Bevestigen om de persoon uit je account te verwijderen.

Opmerking: je moet ten minste één beheerder toewijzen aan je account.

Strategische social media maken in veel minder tijd.

Stel je voor dat je niet langer hoeft te worstelen met het bedenken van de perfecte post. Kost het maken van content voor de socialmediakanalen je veel te veel tijd, gebeurt het vooral ad hoc en zou je er veel meer mee willen doen, maar kom je er gewoon niet aan toe?

Wat als jij, met deze methode, maar liefst 5 verschillende posts maakt en jou bericht op AL je kanalen krachtig inzet in veel minder tijd?

Mijn naam is Elike van de Kerkhof en als Online Zichtbaarheidsexpert help ik vrouwelijke ondernemers, die hun passie voor honden inzetten in hun coaching, met consistente online zichtbaarheid op een manier die jij zelf prettig vindt, in minder tijd, maar wel volgers en potentiële klanten oplevert.

Wat als ik je vertel dat je die kostbare tijd kunt besparen en tegelijkertijd je socialmediastrategie naar een hoger niveau kunt tillen?

Ik leer jou mijn manier van strategische content maken, zodat je in 1,5 uur tijd voor 3 maanden content hebt voor al jouw kanalen.

Wil je meer weten? Ga naar doelgerichte content in minder tijd

Neem afscheid van de marketingstress en kies voor een toekomst waarin jij je kunt concentreren op wat jij het beste doet.

E-like blog link in bio

Link in bio Instagram

Als je een profiel in Instagram aanmaakt heb je maar één plaats om een link te plaatsen in de biografie die aanklikbaar is naar jouw website.

Maar wat nu als je een blog maakt of een weggever hebt of een training wilt promoten?

Daar zijn de volgende oplossingen voor:

 

Linktree

Linktree is een tool waarmee je dus van 1 link meerdere linkjes maakt. Een linkjes-etalage voor jouw Instagramaccount. Waar je heel gemakkelijk meerdere linkjes kan laten zien, zodat jij je volger optimaal kunt bedienen. Hier kun je ook linkjes plaatsen naar je andere Social-Mediaprofielen.

Het grootste nadeel van Linktree is dat het slecht is voor je SEO en dat je dus geen goede gegevens krijgt waardoor je niet kunt optimaliseren. De statistieken van Linktree zijn minimaal, is een beperking qua branding en geen betrouwbare Google Analytics gegevens. Alle bezoekers die op jouw Instagram link klikken komen eerst bij Linktree terecht, en niet rechtstreeks op jouw website.

 

Pagina op jouw website maken

Je maakt een verborgen pagina op jouw website en verwijst met de link in bio hier naar toe. Je kunt hier een link-etalage maken en telkens wijzigen als je een nieuw blog maakt of iets anders te melden hebt.

Nadeel hiervan is dat je zelf goed met het programma van je website overweg moet kunnen en niet telkens naar jouw websitebouwer moet om iets aan te passen.

Canva

Je kunt in Canva een link-etalage maken en de link hiervan delen op Instagram.

Type in het zoekvenster in Canva link en je krijgt link bio website. Hieronder staan heel veel voorbeelden. Zo kan je het helemaal aanpassen naar jouw huisstijl en met de links naar jouw blogs. Je kunt hem elke keer aanpassen als je iets nieuws te delen hebt.

Nadeel is: je moet affiniteit met Canva hebben.

Later

Je kunt een gratis account aanmaken in de planningstool Later.

In Later heb je de mogelijkheid om een link-etalage te maken in jouw huiskleuren en telkens als jij een bericht plaatst een link toe te voegen aan je bericht. Je kunt jouw social media toevoegen en allemaal buttons die dan naar je weggever of website linkt.

Iemand die via jouw link in bio in jouw instagram account komt en op het bericht klikt, wordt automatisch doorgelinkt naar de link die jij aangegeven hebt.

Nadeel is dat je jouw berichten, met een link, in Later inplant, dus niet alles via Meta Business Suite kunt inplannen.

E-like VA online zichtbaarheid op laptop

Meta Business Suite

Facebook is volop bezig met de uitrol van een nieuwe app, waarmee ondernemers hun pagina’s voor Facebook, Instagram en Messenger op een plaats kunnen beheren. Met deze app. wil Facebook het voor kleine ondernemers gemakkelijker maken. Zo kan je al je pagina’s en berichten van klanten gemakkelijk beheren via een app en niet telkens heen en weer te moeten schakelen tussen Facebook en Instagram. Met deze nieuwe interface kunnen ondernemers tijd besparen en up-to-date blijven door hun pagina’s of profielen in deze app te beheren. Hiermee kunnen ze tegelijkertijd op Facebook en Instagram posten en berichten, meldingen en waarschuwingen op één plek beheren en ontvangen. Een ondernemer kan ook gemakkelijk zien wat werkt en ontdekken wat klanten aanspreekt met inzichten op Facebook en Instagram.

Wat zijn de voordelen van Meta Business Suite:

Bespaar tijd
Plaats tegelijkertijd op Facebook en Instagram en beheer berichten op één plek om verbonden te blijven met beide kanalen.

Blijf up-to-date
Bewaar al jouw Facebook- en Instagram-berichten, meldingen en waarschuwingen op één plek, zodat je op de hoogte kunt blijven en gemakkelijker op al jouw klanten kunt reageren.

Bedrijfsresultaten
Bekijk wat werkt met Facebook- en Instagram-inzichten en ontdek wat jouw klanten zoeken.

De statistieken geeft een duidelijk en volledig overzicht van je Instagram en Facebook prestaties op één plek

Hoe ziet Meta Business Suite er uit

Home (startscherm)
Hier kan je je bedrijf in een oogopslag bekijken: Een overzicht van je Facebook-pagina en Instagram-account. Meldingen, berichten, vind-ik-leuks, advertenties, statistieken en commentaren vanuit Facebook, Instagram en messenger worden verzameld op de homepagina (startscherm). Zelf berichten maken. Ook bepaalde activiteiten die aandacht vragen staan hier.

Post inplannen
Hier kan je nieuwe post voor Facebook en Instagram op één plaats inplannen. Je kunt ze meteen publiceren of inplannen om op een later moment te publiceren.

Statistieken

Hier kan je een heleboel statistieken opvragen. Op een plaats de resultaten en reikwijdte van jouw post. Welke berichten werken goed en welke niet.

Advertenties
Hier kan je een reclamecampagne opzetten voor Facebook en voor Instagram.

Rollen toewijzen
Heb je verschillende socialmediakanalen voor jouw onderneming. Hier kan je, als beheerder, bepaalde rollen toewijzen aan medewerkers of aan jouw Virtueel Assistent.

De verschillende tabbladen:

Activiteit
je krijgt nieuwe meldingen te zien voor je Facebook-pagina en je Instagram-account.

Postvak In
Je kunt nieuwe chatberichten en opmerkingen lezen van je Facebook-pagina, Messenger en Instagram-accounts. Je kunt ook automatische reacties maken. Dit bespaart tijd wanneer je vragen beantwoordt die mensen vaak stellen.

Berichten maken
Je kunt berichten voor je Facebook-pagina en Instagram-account publiceren of plannen.

Advertenties maken: je kunt hier nieuwe advertenties maken, berichten en je pagina promoten. Hier zie je ook statistieken voor de advertenties die je maakt.

Statistieken bekijken

Je kunt hier gegevens over de prestatie van je bedrijf bekijken, informatie over je doelgroep en hoe je content het heeft gedaan.

Meer tools
Andere tools zoals advertentiebeheer, bedrijfsinstellingen en Pagina-instellingen. Hier kan je ook weer terug naar je Facebook-pagina gaan.

Belangrijk is wel om eerst jouw zakelijke Facebook- en Instagram-accounts te koppelen (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) !

VA Nuenen E-like

Stap niet in die valkuil

Ik ben nu ruim 3 jaar ondernemer. Een fantastische reis heb ik gemaakt, waar ik mezelf steeds verbaasde hoe ik groeide. Leuke ondernemers leren kennen en met superleuke ondernemers gewerkt.

Toch zijn er dingen die ik nu anders zou doen, want ik ben ook in die valkuilen gestapt, zoals

? 60 uur constant aan het werk.
Zelfs de avonden en de weekenden was ik aan het werk. Ik voelde me bijna schuldig als ik dit niet deed. Nu pak ik regelmatig een middag vrij en in de weekenden werk ik bijna niet meer.

? Alles perfect willen doen.
Goed is goed genoeg. Het hoeft niet perfect. Je hoeft niet alles te hebben staan, voordat je begint. Start before you’re ready.

? Alles tegelijk willen doen.
Telkens als ik iets las of een webinar volgde, wilde ik het meteen toepassen. Gevolg was dat sommige dingen half gedaan waren. Doe het een voor een. Beter een ding helemaal goed dan veel half.

? Geen kennis inkopen
Als ik een webinar gevolgd had, dacht ik dat ik alles wist en toe kon passen. Ik had 2 flinke investeringen gedaan en vond dat ik eerst weer iets moest verdienen, voordat ik weer een training volgde. Ook heb ik een aantal trainingen gevolgd die niet het resultaat hadden, waarop ik had gehoopt.

? Alles alleen willen doen.
Ik dacht dat als ik een aantal trainingen gevolgd had, alles wist. Maar nu besef ik dat een goede basis heel belangrijk is en dat je eerst heel goed na moet denken over wie je doelgroep is en wie je aan moet spreken. Ik heb nu iemand waarmee ik kan sparren en me helpt met goed na te denken over teksten en beslissingen die ik maak.

Stap dus niet in die valkuil, maar vraag op tijd hulp. Samen kom je verder.

 

 

 

 

E-like contact in bos met boxer

Je innerlijke criticus

Herken je dat?

Je bent van plan een video op te nemen en er komen weer allerlei bezwaren in je op.

Zoveel dat je de video weer niet online zet.

 

Voordat je de video opneemt heb je al heel veel redenen dat het die dag niet goed uitkomt.

Je haar zit niet goed, je kleding kleurt niet. De achtergrond klopt niet.

Je wilt hem eigenlijk buiten opnemen, maar het regent.

Of de zon schijnt en dan knijp je met je ogen.

 

Je hebt de tekst geschreven, maar die is wel erg kort.

Toen heb je er wat bij gemaakt, maar nu is hij weer te lang.

“Zolang kijkt niemand.”

Je wilt de tekst goed uit je hoofd leren maar dan lijkt het weer zo gemaakt.

Of je doet het uit je hoofd en vergeet je weer de helft.

Je innerlijke criticus weet altijd wel iets en uiteindelijk doe je niets.

 

Dan is het eindelijk zover.

Je haar zit goed, kleding klopt, weer is prima, je weet wat je wilt vertellen.

Je drukt op de opname knop en begint te filmen.

Bij de eerste stotter weer die pauze knop en opnieuw beginnen.

 

Uiteindelijk is de video klaar en je kijkt hem terug.

Je innerlijke criticus kijk mee en vindt er van alles van.

…. En je video blijft op je telefoon staan en niemand die je video ziet.

 

Laat jezelf niet gek maken.

Al die gedachten zijn van jezelf

En al die gedachten gaan je niet verder helpen.

Geef je innerlijke criticus een schop onder haar kont.

Het hoeft niet perfect te zijn.

Pinterest uitbesteden

Waarom Pinterest marketing uitbesteden?

Wil jij meer hondenbaasjes helpen door Pinterest marketing in te zetten?

Wat is Pinterest?

Pinterest is een sterk groeiend platform in Nederland.
Het is een grote verzameling van foto’s, afbeeldingen en allerlei soorten ander beeld.
Gebruikers van dit platform bewaren afbeeldingen als pin op een bord. Dit doen ze ter inspiratie of omdat ze het product op de afbeelding mooi vinden. Of er staat informatie op die ze willen bewaren.

Je kan zelf pins maken of ook afbeeldingen repinnen, dat door meer dan 200 miljoen gebruikers wereldwijd gedaan wordt. Op die manier kan één enkele afbeelding op tientallen, zelfs honderden borden terechtkomen.
Bovendien wordt Pinterest gebruikt door mensen om inspiratie op te doen wat ze nog willen gaan doen, of willen kopen. Alleen daarom al een ontzettend interessant marketingkanaal. Een sterk kanaal om in verbinding te komen met jouw potentiële klant. Lees verder mijn blog “Pinterest”

Pinterest gebruikers Nederland

Nog niet heel veel bedrijven in Nederland maken gebruik van Pinterest om met (potentiële) klanten of relaties te communiceren. Dat is jammer, want er liggen ontzettend veel kansen op het gebied van Pinterest.
Pinterest heeft 350 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Nederland loopt voorop in het gebruik, met maar liefst 3,5 miljoen gebruikers. De leeftijd van de gebruikers varieert van 18 tot 44 jaar en het zijn voornamelijk vrouwen (70%).

Is Pinterest gratis?

Pinterest is helemaal gratis. Je registreert je op pinterest.com en maakt een account aan. Je geeft je interesses op, maakt borden aan en dan kun je alle inspirerende ideeën, tips en mooie afbeeldingen opslaan. Ook voor bedrijven is Pinterest gratis. Adverteren op Pinterest is ook lager dan op een ander platform. De kosten per klik (CPC) zijn relatief laag. Waar je bij Google al snel €2,- betaalt per klik, is dit op Pinterest gemiddeld €0,80. Doordat het een redelijke nieuwe manier van adverteren is, is er nog weinig concurrentie. Hierdoor bereik je jouw doelgroep voor een lagere prijs.

Is Pinterest social media?

Pinterest is geen Social mediakanaal zoals Instagram, Facebook of LinkedIn. Je hoeft hier niet dagelijks op te zitten, reacties te plaatsen en te liken. Pinterest is meer een visuele zoekmachine. De 3e zoekmachine na Google en YouTube.

Op Facebook of Instagram is de zichtbaarheid van je post slechts een paar uur. Hij verdwijnt al snel naar onderen op de tijdlijn. Een pin heeft een lange levensduur. Pinterest geeft hem als suggestie of doordat ze iets zoeken in het zoekveld. Daardoor blijft je content vindbaar en kan dit maanden of zelfs jaren later nog steeds veel website bezoekers en klanten opleveren.

Hoe kan je Pinterest zakelijk gebruiken?

Pinterest marketing is dé manier om je bedrijf te laten groeien.

Pinterest kent vele voordelen. Het organisch bereik is enorm en de houdbaarheid van een pin heel erg lang ten opzichte van andere social media platformen. Daarbij komt ook dat er weinig concurrentie is. Zowel op Pinterest zelf als op het advertentie platform. Hierdoor kun je voor heel weinig geld veel mensen uit je doelgroep bereiken. Als je producten verkoopt, is Pinterest een ideaal kanaal om te gebruiken om reclame te maken.

Achter elke afbeelding op Pinterest zit een link naar een website. Wanneer een afbeelding met een link naar jouw website goed presteert, kan je je voorstellen van de hoeveelheid verkeer die deze ene afbeelding genereert. En het aantrekkelijke is, het gebruik van Pinterest is helemaal gratis. Elke klik op een afbeelding is dus een gratis bezoeker op de website van jouw bedrijf. Superhandig natuurlijk dat je via een afbeelding op een website komt die je meteen al aanspreekt. Want je vond de afbeelding leuk, dus er is al een connectie.
Daarbij heb je geen volgers nodig om je content vindbaar te krijgen. Alle afbeeldingen die op Pinterest staan, worden meegenomen in de zoekresultaten. Daardoor zakken de berichten die je plaatst ook niet weg op een tijdlijn, maar blijven ze altijd zichtbaar. Pinterest marketing kan op deze manier voor bedrijven vele kansen bieden.

Pinterest is dan ook een plek vol inspiratie voor verschillende doelgroepen. Het ideale platform om met jouw bedrijf zichtbaar te zijn!

“Een bedrijfspagina maken bij Pinterest is gewoon GRATIS.

Pinterest als marketing tool

Een constante stroom van pins zorgen ervoor dat jouw account steeds in beeld blijft. Je plaatst deze pins via jouw eigen zakelijke Pinterestaccount. Deze pins voeg je toe aan een bord. Dit bord is een verzameling Pinterestpins rondom een specifiek onderwerp afgestemd op jouw bedrijf. Het meegeven van de juiste zoekwoorden in titels en teksten van de pins maken het mogelijk om vindbaar te worden in de Pinterest zoekmachine. Zo kom jij in beeld bij potentiële klanten. En nog gratis ook. Lees mijn blog “10 redenen om Pinterest in te zetten als marketing tool”.

Pinterest marketingstrategie

Zodra de basis goed staat, is het slim om een Pinterest marketingstrategie uit te denken. Wat wil je bereiken met Pinterest, wie is je doelgroep en wat is er nodig om dat doel te bereiken? Zodra de aanpak duidelijk is en je ook een duidelijke focus hebt met bijbehorende doelen waar je naar toe wilt werken, kun je starten met het maken van pins.

Pinterest is hét kanaal voor organische marketing. Dat betekent dat – zonder dat je budget nodig hebt – heel veel mensen kunt bereiken.

Waarom Pinterest marketing uitbesteden?

Een succesvolle Pinterest strategie gaat gepaard gaat de juiste zoekwoorden, herkenbare huisstijl en op de juiste tijd jouw Pinterestpins maken en inplannen. Ook voor het algoritme wordt er aangeraden om een paar keer per week enkele pins te plaatsen, in plaats van in een keer héél veel.

Pinterest is hét kanaal om producten, diensten of blogs in the spotlight te zetten. Door de stijgende populariteit, hoge houdbaarheid van pins en doordat het dé plek is om te bouwen aan je online naamsbekendheid mag het kanaal niet ontbreken aan je online marketingstrategie.

Ik beheer graag jouw Pinterest, zodat jij geen omkijken meer hebt naar Pinterest.
Middels een ijzersterke Pinterest strategie zorg ik ervoor dat je zichtbaar bent bij je doelgroep, continu potentiële klanten naar je website trekt en je omzet verhoogt.

Heb jij een Social Media Strategie

Heb jij een Social Media Strategie?

In de eerste weken van een nieuw jaar is het goed om aan de slag te gaan met jouw Social Media Strategie. Het hebben van een strategie is heel belangrijk:

 

  • Je kunt meer focus houden en toewerken naar bepaalde doelen (Webinar, challenge, uitrol online training)
  • Je werkt veel meer gestructureerd en wordt een onderdeel van je dagelijkse taken. Je werkt niet meer hapsnap. Nog snel iets plaatsen.
  • Je hoeft niet meer te bedenken wat je nu weer gaat plaatsen, want dat heb je al bedacht.

 

Hoe ga je te werk:

 

  • Kijk welke platformen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Twitter, Tiktok) het afgelopen jaar de meeste reacties, interacties en relaties heeft opgeleverd.
  • Op welk Social Media platform zit jouw doelgroep? Waar kom je ze tegen, reageren op jouw berichten. Misschien zitten ze op meerdere platformen.
  • Welk platform is geschikt voor jouw content?  LinkedIn is vooral zakelijk en geschikt voor te netwerken en informatie te delen en berichten zonder afbeeldingen doen het beter dan met. Instagram en Pinterest doen het vooral goed op afbeeldingen en foto’s. Facebook op afbeeldingen en berichten, maar zeer geschikt om groepen te maken en live uitzendingen te geven.
  • Welk platform wordt veel gebruikt in je vakgebied? Wat wordt veel gebruikt in je vakgebied en zitten ook je concullega’s? Waar kan je het beste je expertise laten zien.
  • Gebruik je statistieken. Hiermee kan je precies zien wat je in 2021 hebt bereikt en kan je gericht je strategie bepalen.
    • Met wat voor soort berichten was dat. Was het video, informatieve berichten, tips, quotes?
    • Welke posts hadden het grootste bereik
    • Welke onderwerpen waren het?
    • Welke typen posts waren dit? (tekst, waren het quotes, video, afbeeldingen, berichten met links erin)

Schrijf dit allemaal op. Ga er even voor zitten. Je hebt er het komende jaar alleen maar profijt van.

 

blog 5 tips voorbereid op vakantie

5 Tips om goed voorbereid op vakantie te gaan

Vakantietijd.

Ontspannen is nu eenmaal nodig om ook vol gas te kunnen gaan. Door te ontspannen geef je je lichaam en brein de tijd om te herstellen. Bouw je weer energie op voor de 2e helft van het jaar.

En verandering van omgeving bezorgt je een bron van nieuwe verhalen, ingevingen en herinneringen. Meer ruimte in je hoofd is meer ruimte voor creativiteit!

Je leeft er weken naar toe en dan is het zover.

Maar hoe kan je rustig op vakantie en daarna weer aan de gang?

  1. Krijg je een idee waar je nu ‘écht iets mee moet’? Schrijf het op en werk het na je vakantie uit.
  2.  Schrijf alle taken op die je nog moet doen voor je op vakantie gaat. Plan vervolgens alle belangrijke en urgente zaken in voor je vakantie. De andere werkzaamheden kun je alvast inplannen voor na je vakantie.
  3. Jouw social media

Een paar tips, zodat jij ook zichtbaar bent in jouw vakantie:

  •  Als je al gebruik maakt van een contentkalender, maak je van tevoren een aantal berichten en plan ze in. Het is al makkelijk, want de ideeën heb je al. Anders maak een contentplanning en maakt dan de berichten en de visuals. Het is even werk, maar dan heb je er je hele vakantieplezier van.
  • Hergebruik oude content. Kijk in jouw statistieken welke berichten het goed gedaan hebben. Maak een nieuwe afbeelding. Pas het bericht een beetje aan. Verander wat hashtags en opnieuw plaatsen.
  • Plaats in je vakantie stories. Je maakt genoeg mee, komt op mooie plaatsen. Laat jouw volgers meegenieten. Even een foto maken en plaatsen. Ben je toch regelmatig zichtbaar.
  • Plan stories in. Maak ze van te voren en stel vragen of gebruik een poll, zodat je veel interactie kunt oproepen.

4. Email

Zet een out off office bericht aan, zodat jouw klanten weten wanneer ze antwoord terug kunnen verwachten. Plan een dag extra in, zodat je eerst de mail kunt wegwerken, voordat je weer aan het werk gaat. Brengt veel rust. Laat klanten ruim van tevoren weten dat je niet bereikbaar bent en niet pas met een out off office mail.

5. Overdragen maar

Zijn er zaken die echt niet kunnen blijven liggen? Zorg dan voor een goede overdracht. Draag urgente zaken over aan je Virtual Assistant. Bespreek je verwachtingen, maak beschikbaar wat nodig is (documenten en inloggegevens) en laat voorbeelden achter hoe jij het wilt hebben.

 Na je vakantie.

Na je vakantie met een leeg hoofd en een schone lei weer aan de slag?

Kom je terug en ligt er een berg werk op je te wachten.

Maak een verdeling in je werk

  1. Belangrijk én urgent: hoogste prioriteit
  2. Belangrijk, maar niet urgent: dit zijn de dingen die op lange termijn verschil gaan maken.
  3. Urgent, maar niet belangrijk: veel van de dingen die op een dag tussendoor komen, lijken enorm urgent. Maar hoe belangrijk zijn ze voor jou?
  4. Niet belangrijk én niet urgent: Dingen die je wel doet, maar waar niemand echt baat bij heeft.

Plan hiervoor ruimte in je agenda, zodat je écht een afspraak met jezelf maakt. Plan ook tijd voor e-mail.

Fijne vakantie.