Facebook en Instagram Koppelen: Eenvoudig Berichten Delen in 2025
Waarom je niet hetzelfde bericht tegelijkertijd zowel op Facebook als op Instagram deelt.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je jou bericht niet tegelijkertijd op zowel Facebook als Instagram te delen. Hier zijn enkele redenen:
Platform specifieke inhoud:
Facebook en Instagram hebben verschillende doelgroepen en gebruikersgedrag. Wat goed werkt op het ene platform, hoeft niet per se goed te werken op het andere. Daarom willen veel mensen hun inhoud aanpassen aan de specifieke stijl, toon en verwachtingen van elk platform.
Algoritmen en betrokkenheid:
De algoritmen van Facebook en Instagram belonen inhoud die goed aansluit bij de voorkeuren van hun gebruikers. Het kan voordelig zijn om inhoud op elk platform afzonderlijk te optimaliseren om maximale betrokkenheid en zichtbaarheid te bereiken. Dit kan betekenen dat je de timing van berichten aanpast, gebruikmaakt van relevante hashtags of interactie hebt met verschillende soorten gebruikers.
Visuele uitstraling:
Instagram is vooral gericht op visuele inhoud, zoals foto’s en korte video’s, terwijl Facebook een breder scala aan inhoudstype ondersteunt, waaronder langere berichten, links naar artikelen en evenementen. Het kan zijn dat je wilt dat je content er anders uitziet op elk platform om de visuele uitstraling en gebruikerservaring aan te passen.
Storytelling en doelgroep:
Soms willen ondernemers een verhaal vertellen dat beter past bij een specifiek platform en zijn doelgroep. Het kan zijn dat je verschillende aspecten van je verhaal wilt benadrukken op Facebook en Instagram om beter in te spelen op de interesses en verwachtingen van je volgers op elk platform.
Overlapping van volgers:
Hoewel er enige overlap kan zijn tussen je volgers op Facebook en Instagram, zijn er waarschijnlijk ook unieke volgers op elk platform. Door verschillende inhoud op elk platform te delen, kun je een breder publiek bereiken en voorkomen dat je volgers dezelfde content meerdere keren zien.
Diverse doelstellingen:
Je kunt verschillende doelstellingen hebben voor je aanwezigheid op Facebook en Instagram. Misschien gebruik je Facebook meer voor het delen van nieuws en updates, terwijl Instagram wordt gebruikt voor het delen van visueel aantrekkelijke content en merkpromotie.
Kortom, hoewel het mogelijk is om content tegelijkertijd op Facebook en Instagram te delen, zijn er vaak strategische en inhoudelijke overwegingen die mensen doen besluiten om hun berichten aan te passen aan elk platform. Het draait allemaal om het bereiken van maximale betrokkenheid en het aanspreken van je specifieke doelgroep op de best mogelijke manier.
Wil jij zichtbaar zijn op social media, maar weet je niet hoe je dit aan moeten pakken. Wil je een socialmediaplan en een werkwijze en tools waardoor je niet zo veel tijd kwijt bent aan het maken en inplannen van je socialmediaberichten?
Ik heb een traject waarbij ik je in 4 maanden help met een socialmediaplan. Je krijgt een duidelijk en simpel plan hebt waarmee jij met gemak, je content maakt en inplant waardoor je uren per maand bespaart, maar wel consistent zichtbaar bent en er wekelijks honderden nieuwe volgers en potentiële klanten binnen komen. Dat je je social media berichten voor een hele maand kunt maken en plannen in slechts een paar uur. Het is mogelijk! Met de juiste strategie en tools, kun je meer tijd vrijmaken voor de groei van je bedrijf. Kijk voor meer informatie.
Tips voor Online Zichtbaarheid zonder zelf in beeld te komen.
Ik begrijp het helemaal als je niet graag in the picture staat. Het kan best spannend zijn om jezelf bloot te geven op social media. Maar geen zorgen, ik heb wat tips, zonder dat je jezelf hoeft te laten zien.
Expertise tonen zonder in beeld te zijn
Wie zegt dat je je gezicht moet laten zien om je waarde te tonen? Concentreer je op het delen van je kennis en ervaring. Geef waardevolle tips en adviezen over het coachen met honden. Laat anderen zien dat jij de expert bent, zelfs als je niet zelf in beeld bent.
Visuele content voor hondencoaches
Maak gebruik van visuals!
Als foto’s niet jouw ding zijn, waarom probeer je dan niet wat andere visuele content? Denk aan mooie illustraties, grafieken, infographics of zelfs inspirerende quotes. Visuele content kan net zo krachtig zijn en jouw boodschap overbrengen, zelfs zonder een foto van jezelf.
Verhalen delen in honden coaching
Deel verhalen en succesverhalen!
Je kunt ook inspireren zonder dat je jezelf blootgeeft. Deel succesverhalen in hondencoaching, verhalen van succesvolle coaching situaties of grappige anekdotes over de avonturen met jouw viervoetige klanten. Mensen houden van verhalen en het delen ervan kan een geweldige manier zijn om jezelf te laten zien zonder zelf in de schijnwerpers te staan.
Honden als model gebruiken in je content
Zet jouw eigen hond in als model.
Een dankbaar onderwerp is jouw hond. De wandelingen die je maakt. De leuke situaties die je met hem meemaakt. De slaaphoudingen, zo herkenbaar. Mijn hond Sam wordt door mij vaak ingezet als afbeelding bij mijn socialmediacontent. Niets leuker dan zo’n lief hondenkopje, toch?
Video inzetten
Video is het medium om jezelf te laten zien. Maar video is helemaal eng. Maak een presentatie en neem dat op in een video, zet een aantal foto’s achter elkaar of neem een video op van je hond waar hij dat leuke kunstje laat zien. Of laat jezelf filmen als je met je honden aan het werk bent. Hoef je niet in de camera te praten en doe je wat je het liefste doet.
Podcasts en blogs als alternatieven voor online zichtbaarheid
Mocht je niet in beeld willen, maar praat je wel makkelijk, denk dan eens aan podcast. Vind je schrijven leuk, schrijf dan een blog. Er zijn zoveel meer mogelijkheden om jezelf te laten zien.
Waardevolle content voor hondencoaching
Het draait niet altijd alleen om jou als persoon, maar om de waarde die je kunt bieden. Door je te concentreren op de behoeften en interesses van je doelgroep, kun je content creëren die echt aanslaat. Zorg ervoor dat je berichten relevant zijn, problemen oplossen of inspiratie bieden, en in lijn zijn met de waarden en doelstellingen van je bedrijf. Op deze manier kun je een sterke online aanwezigheid opbouwen zonder constant zelf in de schijnwerper te staan.
Dus wees gerust, je kunt nog steeds online zichtbaar zijn en waarde bieden aan je potentiële klanten, zelfs als je liever niet in beeld komt. Vertrouw op je expertise, deel verhalen en maak gebruik van visuele content. Je online zichtbaarheid zal groeien en je zult klanten aantrekken, zonder dat je jezelf hoeft te laten zien.
Laten we een groeigesprek plannen, waarin we jouw specifieke uitdagingen bespreken en kijken hoe ik je kan ondersteunen. Samen kunnen we een strategie op maat creëren om jouw online aanwezigheid te vergroten en jouw ideale klanten aan te trekken.
Klik op de onderstaande link om een groeigesprek aan te vragen:
Ik kijk ernaar uit om met jou te praten en te ontdekken hoe we jouw online bedrijf naar nieuwe hoogten kunnen brengen!
Ontdek en overwin jouw grootste tijdlekken als ondernemer
“Ik heb het veel te druk”.
Dit hoor ik regelmatig als reden, als ik ondernemers benader om een interview te geven.
Ik interview ondernemers die coachen met en voor honden en houd wekelijks een interview waarin ze vertellen waar ze mee kunnen helpen.
Een interview kost een ondernemer ongeveer 3 kwartier.
Een half uur om zich voor te bereiden op de vragen en ongeveer een kwartier voor het interview zelf. En toch voelt het als dat ze er geen tijd voor hebben.
Hoe jouw grootste tijdlekken te ontdekken?
Hoe is dit voor jou?
Voelt het voor jou ook of er te weinig uren in een dag zit?
Zie jij op tegen taken die telkens weer terugkomen en je zoveel tijd kosten. Waar zit bij jou de tijdlek?
Maak eens een lijst met al jouw taken. Waar zit nu je tijd in? Waar zou jij dagelijks je tijd aan willen besteden en waar zou je je niet meer mee bezig willen houden?
Een mailbox die overloopt met onbeantwoorde mails of zie je op tegen die social media berichten die je steeds moet plaatsen?
Ik kan je hier verschillende tips voor geven, maar een tip werkt niet.
Je moet de oorzaak aanpakken.
Waarom krijg je zoveel mails?
Is jouw website niet duidelijk genoeg?
Zijn de meeste mails van klanten?
Hoe kan je ervoor zorgen dat je minder mails krijgt.
Efficiënt werken
Je kunt wel heel de avond doorwerken om je achterstand weg te werken, maar de volgende dag zit je weer met veel mailtjes.
Nou vooruit, dan toch die tip:
- Zorg dat je een FAQ-lijst op je website zet. De veel gestelde vragen die je in je mail krijgt zet je daarin.
- Spreek af met je klant dat jullie samenwerking in de tool Trello is en dat haar vragen en de antwoorden in Trello komen. Dan heb je alles op een plaats en hoef je niet meer te zoeken in de mails.
En dit is nog maar één tijdlek die je aan kunt pakken.
Voordelen van taken batchen voor ondernemers
In plaats van steeds van de ene taak naar de andere te springen, kun je vergelijkbare taken groeperen en ze in één keer afhandelen.
Door vergelijkbare taken achter elkaar te doen, kun je je beter concentreren voor die specifieke taak. Dit vermindert de onderbrekingen en overgangstijd tussen verschillende soorten taken die nodig is om van de ene taak naar de andere over te schakelen, waardoor je kostbare tijd bespaart. Het stelt je in staat om een bepaalde workflow te creëren en in een ritme te komen. Naarmate je meer ervaring opdoet met het batchen van taken, kun je efficiënter werken en meer gedaan krijgen in dezelfde hoeveelheid tijd.
Deze taken zijn waarschijnlijk heel belangrijk voor je en komen steeds terug en daarom perfect zijn om uit te besteden aan een VA.
Welke taak kost je heel veel tijd en waar zie je telkens tegenop om weer aan te beginnen? Welke taak komt structureel terug, wekelijks, maandelijks?
Is dit een taak die je uit kunt besteden?
Uitbesteden aan een Virtual Assistant
Het is misschien een drempel die je over moet, want misschien denk je dat j́íj́ dit alleen kunt. Of vind je het spannend om dingen los te laten en iets door een ander te laten doen?
Weet dat er Virtual Assistants zijn die hier gespecialiseerd in zijn. Elke Virtual Assistant heeft haar eigen expertise. Ze heeft haar werkwijze die makkelijker en efficiënter is, omdat ze het zo vaak doet.
Denk je dat uitbesteden te duur zijn? Als ondernemer ben je waardevol voor je bedrijf en je klanten. Je tijd is kostbaar en zou optimaal moeten worden benut. Bedenk hoeveel tijd jij er mee kwijt bent en wat jouw uurtarief is. Tijd die je zelf weer kunt besteden aan de groei van je bedrijf. Het inhuren van een VA een investering in je eigen productiviteit en bedrijfsgroei.
Social media uitbesteden aan een Virtual Assistant
Het beheer van bijvoorbeeld Social media kan tijdrovend zijn, met het regelmatig plaatsen van berichten, het beantwoorden van reacties en het monitoren van prestaties. In mijn blog schrijf ik meer hierover.
Ik, als Virtual Assistant kan dit overnemen en zorgen voor een consistente aanwezigheid op Social media, terwijl jij je kan concentreren op jouw expertise, zonder dat je bang bent dat je geen invloed meer op hebt wat voor berichten er geplaatst wordt. Ik ben afhankelijk van jouw input, zodat je betrokken blijft en ik uitdraag waar jij voor staat. We gaan het samen doen.
Gun jezelf een beter gevoel aan het einde van je week. Dat je al jouw taken af hebt kunnen krijgen en meer rust hebt in je hoofd.
Ik denk graag met je mee. Plan een groeigesprek in.
Trello voor meer focus en planning
Trello is een Planning Tool, een projectmanagement tool.
Is Trello gratis
Een gratis tool die zowel op desktop via de site, als op mobiel via de app bereikbaar is.
Het geeft je overzicht in de projecten die lopen en wat daarbij de status is en de taken die nog moeten gebeuren.
Wat kun je doen met Trello?
Met Trello maak je op een pagina een overzicht van Lijsten (lists) met daarin kaarten (cards) die je kunt verschuiven binnen of een andere lijst om prioriteiten of statussen mee aan te duiden. Voorbeelden van veel gebruikte titel van lijsten zijn: to, doing en done.
Op de kaarten (cards) kan je specifieke taken zetten. Deze kan je uitbreiden met checklists, afbeeldingen, bijlagen, deadline-datums, gekleurde labels en opmerkingen van deelnemers van het bord (de pagina of het project). Ook kan je deze mensen aan een card toekennen, zodat duidelijk is wie wat moet doen. Doordat deze dan een email krijgt blijft deze altijd op de hoogte van eventuele aanvullingen of wijzigingen.
Wat zijn de voordelen van Trello?
Trello heeft meerdere voordelen. Het is erg visueel, zo heb je snel een overzicht van de status en voortgang van een project. Je kan tegelijk met een heel team in het board werken, en iedereen is daarmee altijd op de hoogte.
Waar kan je Trello voor gebruiken?
Gedachten of mailbox structureren.
Hier plaats je alle ideeën, taken of suggesties, interessante blogs of artikelen waar je wat mee moet of nog mee wil doen. Door dit op te schrijven, ben je het kwijt uit je hoofd, maar blijft het toch bewaard. Je zet deze in een kaart en plaatst het onder de lijst “to do”.
Kaarten waar je mee bezig bent gaan onder de lijst doing en kaarten die klaar zijn of toch niets mee wil doen naar de lijst done. Dit creëert overzicht en rust in je hoofd en dwingt je prioriteiten te stellen.
Weekplanning
Gebruik Trello als weekplanner, met een lijst voor iedere dag van de week. Geef het type kaart een kleurtje, bijvoorbeeld blog schrijven: rood, contact opnemen: groen enz. Zo zie je snel wat er moet gebeuren. Het is tevens mogelijk om dit te koppelen aan je kalender (via power-ups) en kan je in een kalenderoverzicht zien welke kaarten een deadline hebben op week- of maandbasis.
Een groep mensen die op afstand van elkaar werken bijhouden
Veel mensen die in een team werken en niet constant fysiek bij elkaar zijn weten niet precies van elkaar waar en wanneer, wat aan het doen zijn.
Zowel zakelijk voor bijvoorbeeld te werken met Virtual Assistants of freelancers die werken vanuit thuis met flexibele werktijden.
Blog plannen.
Wil je een blog schrijven en heb je allemaal ideeën wat je er allemaal no voor wilt doen. Blog schrijven, verbeteren, social media inzetten enz.
Social media inplannen
Maak lijsten voor elke dag van de week en verdeel hieronder op welk socialmediakanaal je een bericht wil plaatsen.
Maak kaarten voor alle dagen van de maand.
Zet in de kaarten de tekst en de foto van het bericht dat je wil plaatsen en maak een maand vooruit. Je hebt dan een mooi overzicht van je berichten en wanneer ze op welk socialmediakanaal ze geplaatst moeten worden.
Trello helpt je overzicht en structuur in je werkzaamheden te behouden.
Tijd besparen met Trello
Butler Automation, de ingebouwde automatiseringstool van Trello, is binnen een paar seconden ingesteld en kan jou en je team uren tijd besparen.
Met Automation maak je:
- Regels die onmiddellijk een reeks acties uitvoeren zodra ze getriggerd worden door een gedefinieerde actie.
- Knoppen die een actie van een kaart of een bord uitvoeren met één klik.
- Opdrachten voor vervaldatums die worden uitgevoerd met het oog op naderende of vervallen vervaldatums.
- Kalenderopdrachten die een reeks kalenderintervallen uitvoeren.
Trello met andere apps integreren
Trello is een krachtige hub die naadloos aansluit op allerlei apps om je te helpen bruggen te bouwen binnen je bedrijf. Trello maakt het gemakkelijk om werk te koppelen aan verschillende apps. Het helpt je team werk bij te houden, zowel in verschillende apps als metverschillende teams, op één plek. Alles gebeurt via Power-Ups.
- Slack: Koppel Slack- en Trello-Workspaces om samenwerking en communicatie te combineren.
- Google Drive: Om informatie te delen. Neemt je bestanden en mappen mee naar Trello-kaarten.
- Confluence: Voor bedrijfsinformatie en bedrijfsplannen.
- Jira: verbind je de tools en help je al je teams beter samen te werken.
- Mailchimp enz.
Ik ben een grote fan van Trello. Een groot deel van mijn werkzaamheden staan in Trello. Zo heb ik een jaar-, maand- en weekplanning. Ik houd er een leadsoverzicht in bij, mijn social media plan ik in Trello en mijn werkzaamheden met klanten gaan via Trello. Wil je meer weten hoe jij Trello kunt gebruiken of hoe zo’n (planning)board eruitziet, plan gerust een gesprek met me in. Ik wil je er graag alles over vertellen.
10 Tips om jouw online zichtbaarheid te vergroten
Veel ondernemers denken dat, als je regelmatig een bericht, post op Social media je voldoende zichtbaar bent voor klanten, maar niets is minder waar.
Kijk eens naar je Google Analytics, hoeveel mensen jouw website bezoeken via Social media en hoeveel door Google of rechtstreeks jouw bedrijf intypen.
Online zichtbaarheid is niet alleen door Social media, maar ook door,
- Goed gevonden worden in Google.
- Bouw een connectie op met je e-maillijst en
- Zet Pinterest in voor bloggers en webshopondernemers.
Ik geef je 10 tips om jouw online zichtbaarheid te vergroten
- Focus je op 1 of 2 socialmediakanalen.
Ga na waar je doelgroep zit en kijk waar je je lekker bij voelt en je aanspreekt. Beter 1 of 2 socialmediakanalen goed dan 3 half. - Deel interessante content.
Deel content waar je klant iets aan heeft en niet om maar iets te plaatsen. - Wees authentiek.
Doe niet iets omdat iedereen het doet, maar voeg er iets uit jezelf bij. - Bouw connecties op.
Nodig mensen uit, maak connectie en begin een gesprek. - Laat jezelf zien.
Plaats ook een foto van jezelf, al is het misschien spannend. Mensen doen zaken met mensen, dus het is belangrijk om jezelf te laten zien. - Toon interesse in anderen.
Social media is niet alleen een bericht posten, maar ook om een connectie te maken met anderen. - Schrijf regelmatig een blog.
Niet alleen is het goed voor jouw online zichtbaarheid in Google, maar je laat ook zien dat jij de expert bent. - Stuur mails.
Laat regelmatig van je horen en blijf in contact met nieuwe en bestaande klanten. - Schep herkenbaarheid.
Besteed aandacht aan je uiterlijke presentatie. Dit doe je met kleurgebruik, lettertype. Logo of foto, zodat mensen je herkennen. - Zorg voor een goede website.
Gebruik zoekwoorden en maak duidelijk waar je voor staat en waarmee je kunt helpen.
Kan jij hier hulp bij gebruiken? Ik help je graag. Plan een kennismakingsgesprek met me in.